Kontakt - du læser hel uddannelse i udlandet
Her kan du se, hvordan du kontakter Udlandsenheden, hvis du læser en hel uddannelse i udlandet
SU til studieophold i udlandet
Har du spørgsmål om studieophold i udlandet, skal du kontakte dit danske uddannelsessted.
Skriv til os
Har du spørgsmål om SU til en hel uddannelse i udlandet, skal du skrive til os via Digital Post på borger.dk.
Log ind med MitID. Du skal gøre følgende:
- Log på Borger.dk ved at trykke på Digital Post i højre hjørne
- Vælg Ny besked øverst i venstre hjørne
- Vælg myndighed (statslige myndigheder)
- Vælg Uddannelses- og Forskningsstyrelsen
- Vælg den kategori, der passer til din forespørgelse
- Når du har skrevet din mail, klik ”Send”
Du kan uploade op til 50 MB pr. mail.
In English
Step-by-step guide in English.
Kan du ikke få MitID?
Kan du ikke få MitID kan du stadig kontakte os - se siden "Når du ikke kan få MitID".
Ring til os
Du kan ringe til os på (+45) 72 31 79 20
Teamet, der godkender uddannelse til SU (optag på Fast Track-listen) har åben:
- Mandag: 10:00 - 14:30
- Tirsdag: 10:00 - 14:30
- Torsdag: 10:00 - 14:30
- Fredag: 10:00 - 14:30
Teamet, der tildeler SU til hele uddannelser i udlandet, har åbent:
- Mandag: 12:30 - 14:30
- Torsdag: 10:00 - 12:00
Telefonerne til det team, der udbetaler SU til uddannelser i udlandet, er kun åbent i begrænset omfang, fordi de arbejder på at nedbringe sagsmængden. Du kan stadig henvende dig til os via Digital Post på borger.dk (se hvordan ovenfor), hvis du har konkrete spørgsmål til din situation. Vores telefonsluse kan besvare generelle henvendelser om SU til uddannelser i udlandet.
Vejledning over telefonen
Har du spørgsmål, opfordrer vi altid til, at du først orienterer dig i reglerne her på su.dk. Ringer du til os, kan vi kun vejlede om regler og ansøgningsprocedurer.
Ønsker du behandling af din sag, skal du skrive til os. Vi kan ikke sagsbehandle over telefonen.