Print Læs højt
Søg Menu
Luk

Du kan henvende dig til vores udlandsenhed om hele uddannelser på flere måder

Har du spørgsmål om studieophold i udlandet, skal du kontakte dit uddannelsessted.

Digital Post via borger.dk/fra e-Boks

Vil du henvende dig om SU til en hel uddannelse i udlandet, skal du kontakte os via Digital Post på borger.dk/e-Boks. Log ind med NemID og gør følgende:

       
  • Vælg fanebladet "Digital post"
  • Vælg ”Skriv ny post”
  • I feltet ”Til” klik på "Vælg modtager"
  • I feltet "Eller find via en kategori" vælg "Offentlige myndigheder/Stat" i drop down-menuen
  • Klik på pilen > ved "Styrelsen for Institutioner og Uddannelsesstøtte"
  • Vælg ”SU (Statens Uddannelsesstøtte)” på menuen, der åbnes   
  • Vælg "SU i udlandet"   
  • Angiv, hvad din forespørgsel drejer sig om i drop down-menuen
  • Udfyld felterne "Støttemodtagerens cpr-nummer" og "Støttemodtagerens navn" 
  • Når du har skrevet din mail, klik ”Send”

Du kan uploade op til 4 MB pr. mail.

Dokumentation for studieaktivitet og afsluttende dokumentation

Når du skal dokumentere din studieaktivitet og sende din afsluttende dokumentation i forbindelse med en hel uddannelse i udlandet, skal du uploade dokumentationen i minSU:

  • Log ind i minSU
  • Vælg ”Ret din SU”
  • Vælg ”Send dokumentation for studieaktivitet – SU i udlandet”
  • Vælg uddannelsesforløb og følg anvisningerne på skærmen

Du kan ikke få NemID

Læs mere her, hvis du ikke kan få NemID.

Sagsbehandlingstid

På siden Status for behandling af sager, kan du se, hvor langt vi er kommer med de sager, vi har modtaget digitalt. Kontakter du os ikke via Digital Post, som beskrevet ovenfor, kan der gå længere tid, inden vi når til din sag.

Telefontid

(+45) 72 31 79 20 til udlandsenheden, mandag - fredag 10:00-15:30.

Vejledning over telefonen

Du kan normalt kun få vejledning om regler og ansøgningsprocedure via telefonisk henvendelse. Egentlig sagsbehandling vil kun ske på grundlag af skriftlig henvendelse. Vi opfordrer i det hele taget til, at du forsøger at hjælpe dig selv ved at søge information her på sitet.

Forventet risiko for ventetid på telefonerne i styrelsen
Kl.MandagTirsdagOnsdagTorsdagFredag
10-11 størst størst størst størst størst
11-12 størst størst mellem mellem mellem
12-13 størst mellem mellem mellem mellem
13-14 mellem mellem mindst mindst mindst
14-15 mellem mindst mindst mindst mindst
15-15.30 mindst mindst mindst mindst mindst

 

  mindst ventetid
  risiko for ventetid
  mest ventetid

 

Tabellen viser forventet risiko for ventetid på styrelsens telefoner:

  • Mandag: kl. 10-13: mest ventetid, kl. 13-15: ventetid, kl. 15-15.30: mindst ventetid
  • Tirsdag: kl. 10-12: mest ventetid, kl. 12-14: ventetid, kl. 14-15.30: mindst ventetid
  • Onsdag: kl. 10-11: mest ventetid, kl. 11-13: ventetid, kl. 13-15.30: mindst ventetid
  • Torsdag: kl. 10-11: mest ventetid, kl. 11-13: ventetid, kl. 13-15.30: mindst ventetid
  • Fredag: kl. 10-11: mest ventetid, kl. 11-13: ventetid, kl. 13-15.30: mindst ventetid

Styrelsen for Institutioner og Uddannelsesstøtte

Særlig Uddannelsesstøtte
Udlandsenheden
Bredgade 43
1260 København K
CVR: 34 04 20 12

Bemærk: Du har ikke mulighed for at få sagsbehandling, hvis du møder personligt op i styrelsen.