Digital Post

Du får breve om din SU som Digital Post - og vil du i kontakt med os, om en sag du har til behandling, skal du også kontakte os via Digital Post

Vi sender breve om din SU til din Digital Post, hvor du blandt andet kan se din støttemeddelelse med oplysninger om, hvor meget du er tildelt i SU, dine skatteoplysninger (hentet fra Skattestyrelsen) og om du står som ude- eller hjemmeboende.

MitID

Du skal have MitID for at kunne læse Digital Post. Har du ikke allerede MitID, skal du bestille det hos MitID. Det er også dem, der kan besvare dine spørgsmål om MitID.

Kontakt os via Digital Post

Vil du kontakte os om en sag, du har til behandling i styrelsen (det vil sige sager om handicaptillæg, tilbagebetalingskrav eller ligestilling af udenlandske statsborgere), skal du også kontakte os via Digital Post fra borger.dk.

Gå til borger.dk

  • Log på Borger.dk ved at trykke på Digital Post i højre hjørne
  • Vælg Ny besked øverst i venstre hjørne
  • Vælg myndighed (statslige myndigheder)
  • Vælg Uddannelses- og Forskningsstyrelsen
  • Vælg den kategori, der passer til din forespørgsel
  • Når du har skrevet din mail, klik ”Send”

Du kan uploade op til 50 MB pr. mail.

Opret selv Digital Post

Er du ikke automatisk oprettet til Digital Post, kan du selv gøre det på borger.dk. Det er her vi sender vigtig information om din SU til dig, og også her du kan kontakte os - se ovenfor.

Sådan tilmelder du dig Digital Post

  • Gå til borger.dk her
  • Log ind med MitID
  • Sig ja til, at du vil tilmeldes Digital Post

Læs mere om Digital Post på borger.dk her.

In English

Step-by-step guide in English.

Mere information

Læs mere om Digital Post her.

Fritagelse fra Digital Post gælder ikke for SU

Nogle borgere er fritaget fra at kommunikere med det offentlige via Digital Post. Denne fritagelse gælder dog ikke på SU-området. På baggrund af anden lovgivning, SU-bekendtgørelsen, sender vi beskeder om din SU via Digital Post.

Læs eventuelt mere om fritagelse på borger.dk her.